Bättre arbetsmiljösystem till företaget

För att du och dina anställda ska må bra på jobbet är det viktigt att arbetsmiljön är behaglig. Men att analysera arbetsmiljön och sätta in åtgärder kan vara svårt och därför är det bra att det finns företag som fokuserar på att hitta bra lösningar och system för det. Nedan kan du läsa mer om det.

Strukturera arbetsmiljösystemet med experter

Genom ett systematiskt arbetsmiljöarbete får du bättre förutsättningar för att du och dina anställda ska må bra på arbetsplatsen och Canea är ett företag ni kan vända er till för att få hjälp med det. Ett ledningssystem hjälper din organisation att strukturera arbetsmiljöarbetet och att använda resurserna där det har störst effekt i syftet att minimera och förebygga risker.

Enligt myndigheten Arbetsmiljöverket är systematiskt arbetsmiljöarbete det som ställer krav på arbetsgivare att systematiskt arbeta med och förebygga olyckor och ohälsa genom en bra arbetsmiljö.

Med ett ledningssystem kan ni få hjälp att arbeta med arbetsmiljön på ett strukturerat sätt och har en kontinuerlig och tydlig uppföljning med resultat. Det gör det även enklare att få en inblick i var företagets resurser ger störst effekt och på så vis kan ni fokusera på rätt saker. Strukturen underlättar för företag som vill integrera sina ledningssystem för arbetsmiljö och kvalitet.

Med ett välfungerande ledningssystem för arbetsmiljö kan ni uppnå:

  • Styrning och överblick av risker.
  • Prioriteringsunderlag.
  • Bättre uppföljning.
  • Mindre risk för sjukfrånvaro och arbetsplatsolyckor.
  • Ökad nöjdhet hos era medarbetare.

Ett proaktivt och systematisk angreppssätt innefattar dessutom minskade kostnader i och med att det är billigare att arbeta med förebyggande åtgärder. Caneas konsulter anlitas ofta som projektledare för större insatser för att utveckla arbetsmiljöledningssystem.

På Caneas hemsida kan du läsa mer om deras tjänster och hur ditt företag kan ha nytta av dem. Du kan även kontakta dem om du har några frågor.